ווטסאפ

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
בלוג

אפיית לחם בתבנית או במכשיר אופה לחם?

אפיית לחם בתבנית או במכשיר אופה לחם?

השוואה בין אפיית לחם בשיטה המסורתית לבין שימוש במכונות אפייה מתקדמות יותר צריכה להיות מבוססת על פרמטרים אובייקטיביים ועל התאמה לצרכים אישיים. גם אתם מתלבטים איך לאפות את הלחם הכי איכותי וטעים עבור המשפחה? הנה המדריך שיעזור לכם לקבל החלטה

 

באופן עקרוני, לחם הוא מאכל שפשוט להכין אותו: רק צריך קמח, מים, שמרים ומעט מלח – כדי ללוש הכל ביחד למשך כמה דקות ואז לאפות בתנור. אבל בפועל, ניסויים להכנת לחם עלולים לגרום תסכול ועוגמת נפש.

הקושי העיקרי באפיית לחם בתבנית הוא מחסור בזמן ובידע. אם רוצים לאפות לחם בבית, צריך להצטייד בסבלנות ובנינוחות. כמו כן, חשוב להיות מיומנים בהפעלת התנור, לקנות את הקמח הנכון ולהשתמש בשמרים המתאימים.

 

מהו אופה לחם?

אופה לחם יכול להיות מוצר חשמלי או סיר קרמיקה ייעודי. ההבדל הוא שאופה לחם אוטומטי נועד לבצע את כל התהליך, כולל לישה, התפחה ואפייה, בעוד תבנית הקרמיקה מתמקדת ביצירת תנאים אידיאליים לאפייה: החל מהולכת חום אחידה, דרך שמירה על הלחות ועד עמידה בטמפרטורות גבוהות.

תבנית קרמיקה שמשמשת כאופה לחם יכולה לשפר משמעותית את הביצועים. בנוסף, אפשר לשלב אופה לחם ביתי מן הסוג הזה עם עוד אביזרי בישול ואפייה איכותיים בסגנון דומה, כדי להרחיב את רפרטואר המנות שמגישים לחברים ולמשפחה.

אופה לחם כמכשיר חשמלי אמור להקל על התהליך. מנגד, הוא עלול לפגוע בחוויית האפייה ויש שיגידו שגם הטיפול שלו בבצק לא אידיאלי. כאן נכנס לתמונה הלהיט החדש בתחום האפייה הביתית: אופה לחם מקצועי מדגמים שונים ובהתאמה אישית לקהל היעד.

 

איזה אופה לחם מתאים לכם?

הכי חשוב להתאים את סוג האפייה להעדפות האישיות. אין ספק למשל שבאמצעות אופה לחם מחמצת ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר, כי אפיית לחם מחמצת מבוססת על טכניקה מעט שונה וייחודית. עבור גברים או נשים חסרי ניסיון שאוהבים לחם מחמצת, מכשיר ייעודי יהיה הפתרון האידיאלי.

לאחר מכן, ניתן להשוות בין אופה לחם ארטיזנלי, אופה לחם עגול עם קערת לישה, אופה לחם עם קלוש, אופה לחם מלבני, אופה לחמניות ואופה בגטים. ההבדלים באים לידי ביטוי בצורת התבנית ובמידת ההתאמה לאפיית כיכרות לחם לפי משקל.

מבחינת תכונות אובייקטיביות, צריך לוודא בחירת אופה לחם שמתאים לתנור, למיקרוגל, למדיח כלים ולמקפיא. כמו כן, רצוי לתת עדיפות למוצרים של חברות גדולות ומוכרות כמו אמיל הנרי. בתבניות כאלה, הקרמיקה הייחודית והמכסה מדמים אפיית לחם ממש כמו בתנור אבן.

 

כל דגם והיתרונות שלו

האופציה של אפיית לחם בתבנית קרמיקה ייעודית ובשיטה המסורתית מעולם לא הייתה נוחה וזמינה יותר. בניגוד לעבר, יש כיום דגמים מרשימים של אופה לחם ארטיזנלי, אופה לחם עגול עם קערת לישה או קלוש ואופה לחם שיכול להתאים ללחמניות, בריוש, בגטים ולחם מחמצת. בזכות המגוון, ההצלחה מובטחת.  

לא מוכנים להתפשר? בקטלוג של קוקס אנד לוקס למשל יש מבחר מכונות לחם גדול ומרשים, עם טווח מחירים רחב. דגם אופה לחם עגול עם קערת לישה למשל הוא מכשיר לאפיית לחם אידיאלי עם שכבת גלזורה מיוחדת וחריצים שמונעים הידבקות של הבצק וכך חוסכים לכם זמן ומאמץ – בעוד תבנית לבגטים תוצרת אמיל הנרי תתאים למי שלא יכולים לפתוח את הבוקר בלי בגט פריך, מעולה ובעיקר טרי.

 

לשם השוואה, הורים לילדים בוחרים בדרך כלל אופה לחם מלבני – כדי לאפות כיכרות לחם קטנות עד בינוניות ולהשיג נוחות לפריסה אחידה ובעת הכנת כריכים.