ווטסאפ

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
בלוג

כוסות מיוחדות לוויסקי וליין

כיצד לבחור את הכוס הנכונה למשקה המתאים?

כוסות מיוחדות לוויסקי וליין

 

מבית היצרן האיטלקי Bormioli (בורמיולי), בחרנו עבורכם מגוון רחב של כוסות וויסקי יוקרתיות וכוסות יין מיוחדות מזכוכית קריסטל. כעת, החלטנו לעזור לכם במלאכת הבחירה של הכוס המתרימה לכם.

 

 

וויסקי:

כוס הוויסקי, המכונה גם "אולד פאשנד" קיבלה את השם בגלל הקוקטייל הקלאסי על בסיס וויסקי, ידועה בעולם הברמנים בשם לואו בול (Lowball). כוס הוויסקי משמשת בעיקר להגשת משקאות חריפים "ניט" או "נקי" או "און דה רוקס", כלומר עם או בלי קרח, אך משמשת גם לקוקטיילים מגוונים.

כוס וויסקי בדרך כלל מכילה בין 200300 מ"ל נוזל ונפח הכוס משתנה בהתאם לצורך,כ 300-400 מ"ל).

 

המשקאות נוספים המוגשים בכוס וויסקי:

  • קוניאק - בהרבה מקומות מעדיפים להגיש קוניאק בכוס וויסקי ולא ב"סניפטר".
  • כל משקה איכותי וארומטי כגון: טקילה אנייחו, רום כהה, גראפה.
  • ליקרים - כוס וויסקי מתאימה להגשה של ליקר עם או בלי קרח.
  • אפרטיפים עם קרח, המרטיני לדוגמא יוגש בכוס וויסקי ולא בכוס המרטיני המפורסמת.
  • קוקטיילים - המון קוקטיילים מפורסמים כמו קאיפריניה, אולדפאשנד, כל הסאוורים ועוד מוגשים בכוס וויסקי.

 

כוסות וויסקי מיוחדות מיועדות לקהל שאוהב לחוות את המשקה בצורה אופטימלית, תזקיקים מיושנים, מתובלים עם קשת ארומות רחבה ועמוקה, כוסות וויסקי מעוצבות פותחו לשם חוויה זו. מה שיעצים את החוויה זה כוסות וויסקי מיוחדות מקריסטל, חומר הגלם יעניק לכוס משקל עדין, עיצוב ייחודי, יעביר את הצבע הענברי של המשקה בצורה חלקה יותר והכי חשוב התחושה בשפת הכוס שתמסור את המשקה אל שפתי השותה, מכלול ייחודי זה הופך את הרגע לחוויה.

לחובבי התזקיק המיושן ניתן להזמין סט כוסות וויסקי בכדי שהחוויה הייחודית תהיה סימטרית ושווה לכל אורח, במידה ומארחים בבית או אפילו במשרד, תמיד חשוב שיהיו לצד הבקבוק בין אם הוא סטנדרטי או יוקרתי גם סט כוסות וויסקי שיעניק חוויה איכותית ומרשימה ואף מצטלמת טוב. סט כוסות וויסקי מגיע לעיתים עם בקבוק המיועד לתזקיקים מיושנים, בדרך כלל מכונה "דיקנטר", מונח מעולם היין אך לא רק, הכוונה היא לבקבוק שיכול להיות תואם או חלק מ- סט כוסות הוויסקי שלכם.

חובבי משקאות מיושנים ו- וויסקי בפרט, ישקיעו בחוויית השתייה הכוללת כפי שישקיעו במותגי יוקרה, בוויסקי הכי מוביל או מדובר, חשוב להשקיע באופן סימטרי בכוסות וויסקי יוקרתיות, לאחר שהנוזל נמסר לכוס מהבקבוק המיוחד, היקר ומעורר השתאות, כך חשוב שכוסות וויסקי יוקרתיות יעבירו ואף יעצימו את החוויה כולה.

 

 

יין:

בבחירת כוסות יין מיוחדות יש הרבה פילוסופיות לגבי עיצוב הכוס והחומר ממנו היא עשויה כגון זכוכית קריסטל (lead free crystal). כיום יש עדות מדעית התומכת בחשיבות צורת הזכוכית.

בשנת 2015, קבוצה מחקר יפנית השתמשה במצלמות מיוחדות להקלטת תנועת אדי אתנול (מולקולות האלכוהול) בכוסות השונות. קבוצת המחקר הראתה כיצד צורות זכוכית שונות משפיעות על צפיפות ומיקומם של אדי האתנול והארומות בפתחי הכוסות השונות.

מדוע אדים חשובים? ובכן, הם נושאים תרכובות ארומטיות לאף שלך. תרכובות ארומטיות אחראיות לייצור הרוב המכריע של "הטעמים" ביין.

דבר נוסף חשוב שהכוס תהיה ורסטילית, שתתאים לכמה שיותר סוגי יינות, לעומת מסעדה או בר יין שמחזיקים מלאי רחב של סגנונות, הבר הבייתי מצריך כמות קטנה יותר של סגנונות כוסות כדי להכיל כמה שיותר זנים או סוגי יינות שונים, לכן נכוון לכך שהכוס שרכשנו תעניק לנו כמה שיותר אופציות.

 

לגבי כוסות קריסטל, הסיבה שבגללה שווה שלהשקיע:

  • משקל - הכוס תהיה קלילה יותר, נעימה למגע, דקורטיבית ודקה.
  • עובי השפה - חוץ מנוחות בפה זה גם גורם "למסירה" טובה יותר כלומר העברה מהירה ונוחה של היין מהכוס לפה.
  • בהירות - הקריסטל נקי וצלול יותר, בעצם מסייע בהעברה קלה של צבע וצמיגות הנוזל.
  • שבירה ופיזור אופטימלי של האור.
  • ככל שאיכות הכוס גבוהה יותר פרמטרים אלו מתעצמים, הכוס תהיה חזקה בצורה ייחודית ועמידה לשריטות ותשמור על צבעה השקוף והצלול.